DOLAR 32,4504 -0.15%

PARÇALI AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Diyadin’deki “Meya Antik Kenti”görenleri kendisine hayran bıraktı!

ABONE OL
12:57 | 09 Ekim 2023 12:57

BEĞENDİM

ABONE OL

Ağrı ilimiz Diyadin ilçesinde bulunan Meya Antik Kenti, doğal güzellikleri ve manzarasıyla yerli ve yabancı turistleri kendisine hayran bıraktı.

Ağrı’nın Diyadin ilçesinde tarihsel süreç içerinde birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ve günümüzde keşfedilmeyi bekleyen eşsiz güzellik tarihi Meya Antik Kenti ve çevresinde oluşan peribacaları, sahip olduğu yapısı ve manzarası ile ziyaretçilerini hayran bırakıyor.

Ağrı’nın Diyadin ilçesine bağlı Günbuldu köyünün batı tarafında kalan dağın tepesinde sarp kayalıklara oyularak yapılan antik kentin içinde barınma yerleri, tapınak, ibadethane, oda ve mağaralar bulunuyor. Tarihsel süreç içerisinde ev sahipliği yaptığı medeniyetler tarafından barınma, güvenlik, savunma anlamında kullanılan ve son dönemlerde kayaçların aşınmasıyla etrafında oluşan peribacalarıyla da ayrı bir güzelliğe kavuşan tarihi Meya Antik Kenti, ziyaretçilerini cezbediyor.

Henüz yeteri kadar bilinmeyen ve keşfedilmeyi bekleyen Tarihi Meya Antik Kenti’ni ziyarete gelen yerli ve yabancı turistler, tarihi yapı ve kalıntıların bir an önce koruma altına alınmasını ve bölgenin turizm destinasyonuna kazandırılmasını istiyor.

Bir grup doğaseverle birlikte Türkiye’nin tarihi ve doğal güzelliklerini keşfetmek üzere sürekli doğa gezileri düzenlediklerini belirten gezgin Turgay Öndemir, gezdikleri Tarihi Meya Antik Kenti’nin Kapadokya’dan daha güzel bir manzaraya sahip olduğunu söyledi. Öndemir açıklamasında, “Ailecek gezi turlarına katılmaya karar verdik. Türkiye’nin birçok bölgesine gidip tarihi ve doğal güzelliklerini geziyoruz. Bu günde Ağrı’da Tarihi Meya Mağaraları olarak bilinen antik kenti ziyaret ettik.

Burası gerçekten beklentilerimizin çok çok üzerinde çıktı. Şu an çok büyük bir keyifle geziyoruz. Buraya çıkmak biraz zahmetliydi. Tabi inmesi de bir o kadar zahmetli olacak ama gezip görmek çok keyifli. Burası Peribacalarını da gezme fırsatım oldu. Oralara benzer bir yapısı var. Ama engebe ve eğim olarak buralar daha keyifli yerler bana göre. Oralar iç içe geçmiş mağalar şeklinde Kapadokya Bölgesi. Ama buraların çıkışı ve inişi hem trekking şeklinde hem de mağaralara girip çıkması, manzarayı seyretmek çok daha keyifli bana göre. Bence herkesin gelip görmesi gereken bir yer.” dedi.

Yaklaşık 5 yıldır Ağrı’da yaşayan ve kurdukları doğa grubu ile bölgenin tarihi ve doğal güzelliklerini gezen Gezgin Lütfü Yiğit de, bölgenin keşfedilmeyi bekleyen bir doğa harikası olduğunu dile getirerek, “Bugün grubumuzla beraber Ağrı’nın doğal güzelliklerinden biri olan Diyadin Meya Mağaralarına geldik. Buraya sadece Meya Mağaraları demek haksızlık olur. Bura da bir antik kent var. Binlerce yıl öncesine ait izler ve kalıntılar var. Murat Nehri var. Murat Kanyonu var. Gerçekten çok güzel bir vadi manzaralı Antik Kent var. İnsanlar uzun yıllar buralarda yaşamışlar. Görülmesi gereken önemli tarihsel bir miras. Herkesi burayı görmeye davet ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Bir diğer gezgin Lütfullah Tarhan ise yerli ve yabancı turistleri bölgeye davet ederek, “Bugün Ağrı’daki doğa gezginleri ekibimizle birlikte Diyadin Meya Mağaralarındayız. Eski yaşam kalıntı izleri var burada. Toprak yapısı gereği de yumuşak olduğu için eski kavimler, buralarda barınma yerleri yapmışlar. Kuşgözü gibi yerler yapmışlar. Barınma yerleri yapmışlar. Bizlerde Ağrı’daki doğa gezginleri olarak buraları gezip, görüyor ve keşfediyoruz. Ayrıca insanlara buraları anlatıyoruz. Herkesi buraları görmeye bekliyoruz.” şeklinde konuştu.

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.